본문 바로가기
● 낭송시 . 영상시

詩朗誦 . 들꽃의 말

by 조사익시문학(運營者) 2023. 2. 7.

 

영상에서 시 제목에 오타가 발생함을 양해바랍니다

 

 

들꽃의 말
趙司翼
그대! 나의 작은 꽃을 꺾어가세요
밟히고 채여 관심 없는 시선에 묻히느니
그대 화병서 말라 서런 슬픔이어도
물 냄새 향긋이 좋았다고
단 하루일 때도 내 선택 옳았다 말할 겁니다

떠가는 구름이 부럽기로서니
나의 타고난 운명이 바람의 노예라서
애가 탄들 들에 핀 게 죄일지라도
마지막 말라죽은 모습조차
바람에 날려 사라진다는 것은
견딜 수 없는 슬픔일 것 같고
작은 꽃 병서 하루라 해도
그대 시선 속에 머물고 싶다
하여, 나의 작은 꽃을 꺾어가세요


The Word of the wild Flower 
David cho
come and pick my little flower
Rather than being trampled and kicked and buried by uninterested
Even if it's dry sadness in your vase
I liked the scent of the water,
Even if it's just for one day I ll say my choice was right

Because I envy the floating clouds
Because my desting is a slave to the wind
Even if it's a sin to bloom in the fields that Even if I long to see you
Even the last withered figure
to be blown away by the wind
It seems like unbearable sadness
Even if it's just a day with a small flower vase
I want to stay in your gaze
So, please pick my little flower

 

편집 등록 . 성우혁